Microgreens - mikrozelenina

Vypěstujte si své vlastní BIO microgreens a poznejte sílu a chuť mikrobylinek. S našimi klíčícími miskami to bude zábava. Nebo si je můžete vypěstovat za pomoci substrátu či v tkaninách určeným ke klíčení. Rostlinky nepotřebují hnojivo! A se semeny od pěstíku si vypěstujete nejenom řeřichu ale také brokolici a ředkvičkuCo to vlasntě microgreens je?

Jaké vitamíny obsahují microgreens?

Microgrees jsou tak zdraví prospěšné, že je můžeme přidat naprosto do každého jídla, které během dne zkonzumujeme. Hodí se do k vajíčkům, na chleba, do salátů, ale dělají se z nich například i zdravé smoothie a je neodolatelnou ozdobou hotových jídel. Můžeme je přidat i do hotových jídel, podmínkou je, nevařit je! Přišly by o své výživové schopnosti!

Microzelenina je bohatá na vysoký obsah vitamínu C, K, E, betakarotenu. Abychom dokázali všechny látky vstřebat, je výborné zkombinovat mikrobylinky s masem, vejcem, chlebem či sýrem. Také je výborným antioxidantem pro naše tělo. Nejpodstatnější roli hraje v dostatku vitamínu C. Mám ho totiž od 20 mg na 100 g. Výhonky červeného zelí například 147 mg na 100 g, což je dvakrát více než je normální doporučená denní dávka.

Je výbornou prevencí před rakovinou, posiluje imunitu, čistí játra a ledviny, stimuluje trávicí proces, zrychluje metabolismus, je vhodná pro vegany, vegetariány a alergiky na lepek

 

Více

Microgreens - mikrozelenina  (4 produktů)

Vypěstujte si své vlastní BIO microgreens a poznejte sílu a chuť mikrobylinek. S našimi klíčícími miskami to bude zábava. Nebo si je můžete vypěstovat za pomoci substrátu či v tkaninách určeným ke klíčení. Rostlinky nepotřebují hnojivo! A se semeny od pěstíku si vypěstujete nejenom řeřichu ale také brokolici a ředkvičkuCo to vlasntě microgreens je?

Co to je microgreens?

Mikrogreens, nazývaná také jako mikrozelenina a mikrobylinky, patří mezi nejzdravější superpotraviny tohoto století. Tyto semínka vám dodají energii, živiny a zlepší trávení. Na našem eshopu zakoupíte celou řadu 100% čerstvých BIO semen nejenom ke klíčení. Pokud si microgreens vypěstujete svépomoci, bude se jednat o nejlevnější zdroj vitamínů na trhu. Rozdílem mezi klíčkem a mirkozeleninou je, že u klíčku čekáte, až vám vyroste klíček, u mikrobylinky necháváte narůst rostlinku.

Bez problémů můžete nechat klíčit a růst semínka, která jsou k tomu určená. Semena k sadbě vhodná nejsou. Mohou obsahovat pesticitdy. Proto je nejlepší nechávat klíčit BIO semena. Nejlépe vám naklíčí řeřicha, cizrna, fazole mungo, hrách a čočka. Klíčit můžete nechat také semínka zeleniny. Výborná je kedlubna, červené zelí, řepné semínko. Nadšeni budete i ze špenátu, hořčice, kopru, bazalky a koriandru. Jak si vypěstovat své mikrobylinky?

Jak správně klíčit a pěstovat microgreens?

Nejprve budete potřebovat vhodné osivo, které je určené ke klíčení, nejlépe z BIO semen. Na našem eshopu zakoupíte také klíčící misky, nebo substrát ke klíčení. Pojďme si ovšem říct, jak to bude probíhat krok po kroku a jak snadné to vlastně je:
1. Namočíme semínka na 8 hodin do stojaté vody. Určíme si jakým způsobem budeme microgreens pěstovat - miska na klíčení, klíčící textilie nebo substrát. Mikrozelenina se obejde bez hnojiva. Po osmi hodinách semínka scedíme. 
2. Semena vložíme do jednoho ze způsobů a nezapomeneme na vodu. Nesmí plavat, ale musí zůstat stále mokrá, nesmí uschnout ani uhnít. Mějte je na stinném místě.
3. Semena začnou klíčit zhruba za 3 dny. U klíčků je možné je konzumovat po 5 - 7 dnech, u mikrobylin si ještě chvilinku počkáte.  
4. Mikrozelenina potřebuje k tomu, aby se s ní stala rostlinka nejenom vodu ale také světlo. Proto klíčky odkryjte, ať mají světlo i teplo a rychleji rostou
5. Sklizeň nastává, jakmile nám vyraší lístky. Avšak sklízet je nemusíme, můžeme si je brát na příděl, jak nám bude libo a necháme je stále růst. 
6. Pokud jste je sklidili a chcete je udržet čerstvé, dejte je do lednice, ale neumývejte je vodou. Jaké vitamíny obsahuje mikrozeleina?

Jaké vitamíny obsahují microgreens?

Microgrees jsou tak zdraví prospěšné, že je můžeme přidat naprosto do každého jídla, které během dne zkonzumujeme. Hodí se do k vajíčkům, na chleba, do salátů, ale dělají se z nich například i zdravé smoothie a je neodolatelnou ozdobou hotových jídel. Můžeme je přidat i do hotových jídel, podmínkou je, nevařit je! Přišly by o své výživové schopnosti!

Microzelenina je bohatá na vysoký obsah vitamínu C, K, E, betakarotenu. Abychom dokázali všechny látky vstřebat, je výborné zkombinovat mikrobylinky s masem, vejcem, chlebem či sýrem. Také je výborným antioxidantem pro naše tělo. Nejpodstatnější roli hraje v dostatku vitamínu C. Mám ho totiž od 20 mg na 100 g. Výhonky červeného zelí například 147 mg na 100 g, což je dvakrát více než je normální doporučená denní dávka.

Je výbornou prevencí před rakovinou, posiluje imunitu, čistí játra a ledviny, stimuluje trávicí proces, zrychluje metabolismus, je vhodná pro vegany, vegetariány a alergiky na lepek