Cena

9 - 60 Kč
Semena košťálové zeleniny

Tato zelenina se pěstuje kvůli košťálu. Spadá do rodu brukví a čeledi brukvovitých. Obsahuje isothiocyanáty, které působí proti rakovině, fosfor, draslík, vápník a vitamín B, C. 

 

 

Semena košťálové zeleniny  (17 produktů)

Vypěstujte si za pomoci našeho průvodce pěstováním zelí, kapustu, květák, kedluben či brokolici! S pěstíkem budete přesně vědět jaké hnojivosubstrát či ochranu proti škůdcům použit! Náš eshop je také plný barevných truhlíků a květináčů. Vyberte si například podle velikosti! Co je to košťálová zelenina a jaké má léčebné účinky?

Co je to košťálová zelenina?

Mezi košťálovou zeleninu patří květák, kapusta, kadeřávek, brokolice, zelí bílé, zelí červené a kedluben. Tento druh zeleniny je výborný ke skladování přes zimní období a je základem pro kvalitní a vyváženou lidskou stravu! Nejoblíbenějším druhem košťálové zeleniny je zelí, které má v česku velké využití. Můžeme si ho připravit jako nakládané zelí, kysané zelí, dušené zelí. Nejúžasnější a nejzdravější kořenovou zeleninu budete mít tehdy, když si ji sami a s láskou vypěstujete. Za pomoci našich semen, bude váš úspěch zaručen!

U košťálové zeleniny není důležité v jakém stavu ji konzumujete. Výborná je nejenom vařená ale i syrová. Tato zelenina obsahuje velké množství vlákniny. Proto, pokud nejsme zvyklí jíst zeleninu pravidelně, je lepší ji do svého jídelníčku zařazovat postupně. Větší množství vlákniny totiž naše tělo nadýmá. 

Jaké druhy košťálové zeleniny rozeznáváme a jak ovlivňují naše zdraví?

Jelikož obsahuje košťálová zelenina velké množství kyseliny listové a vitamínu K, je výborná pro těhotné ženy. Obsahuje velmi velké množství vlákniny. Košťálová zelenina nás chrání před nádory a konzumace působí jako prevence. V další řadě má výborný vliv na naše játra. Odbourává tuk, který se nám může v játrech hromadit, pokud máme dlouhodobě zvýšený cholesterol. Působí jako přírodní antidepresivum a tlumí záněty, které mohou vyvolávat úzkost. Brokolice patří mezi nejlepší antioxidanty. Dlouholeté studie prokázaly, že příjmem 250 g brokolice každý den se snižuje reaktivní protein, který měří, jak moc je naše tělo zanícené. Košťálová zelenina by neměla chybět ani v jídelníčku diabetiků. Působí blahodárně proti vaskulárním problémům a nefropatii. Také je výborným lékařem proti zánětlivým onemocněním a pomůže vám proti Alzheimerově chorobě

Tato zelenina se pěstuje kvůli košťálu. Spadá do rodu brukví a čeledi brukvovitých. Obsahuje isothiocyanáty, které působí proti rakovině, fosfor, draslík, vápník a vitamín B, C.