Výrobce

Cena

37 - 110 Kč
Semena luštěnin

Semena 100% čerstvých luskovin na vašem záhoně či balkoně. Zakupte si také speciální substrát či hnojivo a nezapomeňte si pořídit také fóliovník nebo skleník. V případě, že si nevíte rady se samotnou výsadbou osiva, využijte našeho pěstíkovského průvodce pěstováním a vypěstujte si například exotický banánovníkK čemu se používají luštěniny?

 

Jaké látky obsahují luštěniny? A proč jsou tak zdravé a důležité pro lidské tělo?

Dospělý člověk by měl sníst zhruba 30 g vlákniny. U mužů je to o něco více asi cca 38 g. Její nedostatek v těle způsobuje problémy se zažíváním a nadměrnou chuť k jídlu. Naopak její nadbytek může vést k rychlejšímu trávení a tím pádem se do těla z potravy nedostane tolik potřebných živin. Kromě vlákniny jsou luskoviny výborným zdrojem bílkovin a zdravých sacharidů. Mají nízký glykemický index, tudíž se těší oblibě všech fitness trenérů a zastánců zdravého životního stylu. Lidé často konzumaci luštěnin odmítají a to proto, že strávníky nadýmá. Pokud luštěninu před samotným vařením namočíte na několik hodin do vody a sem tam je propláchnete, plynatost bude pryč a vy si můžete bez starostí vychutnat svou denní dávku zdravé čočky či hrachu. Další vychytávka na plynatost je saturejka, tu přidejte jako koření při vaření. Luštěninu můžete před samotným jídlem zamrazit

Více

Semena luštěnin  (19 produktů)

Semena 100% čerstvých luskovin na vašem záhoně či balkoně. Zakupte si také speciální substrát či hnojivo a nezapomeňte si pořídit také fóliovník nebo skleník. V případě, že si nevíte rady se samotnou výsadbou osiva, využijte našeho pěstíkovského průvodce pěstováním a vypěstujte si například exotický banánovníkK čemu se používají luštěniny?

 

Co je to luštěnina a k čemu se používá?

Luštěniny jsou skvělým zdrojem bílkovin a proto jsou výbornou náhražkou masa nejenom pro vegetariány a vegany. Luskoviny dále obsahují vlákninu. Ta má blahodárný vliv na střeva a střevní mikroflóru a působí jako prevence proti rakovině tlustého střeva. Také snižuje cholesterol. Jedinou nevýhodou luštěnin je, že má nedostatek aminokyselin pro růst svalů. Mezi luštěniny patří čínské fazole, fazole mungo, fazol obecný, cizrna, čočka, sójové boby, bob obecný a další. Většina z těchto druhů se před samotným vařením musí máčet ve vodě, kromě čočky a loupaného hrachu. Těm stačí pouze krátce povařit a na plynatost nemají vliv. Proč jsou luštěniny tak moc zdravé a jaké látky obsahují? 

Jak jednoduše a efektivně naklíčit luštěniny?

Proč nechávat klíčit semena? Klíčky obsahují velké množství bílkovin, minerálů, enzymů a celé řady vitamínů. Před samotnou konzumací bychom měli luštěniny pořádně namočit ve vodě. Proč? Důvod je jednoduchý! Semínko se při kontaktu s vodou probudí a to způsobí, že se dostaneme k životodárným enzymům. Pokud semínko nenamočíme, enzymy se zablokují a nám se bude velmi špatně trávit. Zároveň se při samotném namáčení zvyšuje nutriční hodnota. Klíčit můžeme všechny druhy luskovin. Výborná na klíčení je čočka, hrách, fazole i cizrnu. Na našem eshopu zakoupíte exkluzivní klíčky v BIO kvalitě, které jsou určené přímo k nakličování. Dávejte si pozor, půlené luskoviny neklíčí! Samotný proces klíčení je neskutečně jednoduchý a zvládnete to z pohodlí domova. Některé luštěniny dokonce vyklíčí za pár hodin. Nejprve semenům zajistěte dostatečnou vlhkost. Klíčení má dvě fáze. V té první postačí semínku i tmavé prostředí. Ve druhé fázi, kdy se objeví klíček, potřebuje světlo. Pro nejsnadnější nakličování použijte nakličovací misky či sklenice. 

Domácí kutilové si mohou vyrobit nakličovací misku z PET láhve, do které je potřeba udělat dírky, aby voda odtékala při oplachování. Vyzkoušet můžete také vlhkou vatu. Pro zrychlení samotného klíčení je výborným pomocníkem několikahodinové namáčení luštěnin ve vlažné vodě, před samotným umístěním semen na klíčení. Dejte si pozor, aby semena při klíčení nevyschla. Je potřeba je neustále udržovat ve vlhkém prostředí a dvakrát denně je proplachovat. 

Jaké látky obsahují luštěniny? A proč jsou tak zdravé a důležité pro lidské tělo?

Dospělý člověk by měl sníst zhruba 30 g vlákniny. U mužů je to o něco více asi cca 38 g. Její nedostatek v těle způsobuje problémy se zažíváním a nadměrnou chuť k jídlu. Naopak její nadbytek může vést k rychlejšímu trávení a tím pádem se do těla z potravy nedostane tolik potřebných živin. Kromě vlákniny jsou luskoviny výborným zdrojem bílkovin a zdravých sacharidů. Mají nízký glykemický index, tudíž se těší oblibě všech fitness trenérů a zastánců zdravého životního stylu. Lidé často konzumaci luštěnin odmítají a to proto, že strávníky nadýmá. Pokud luštěninu před samotným vařením namočíte na několik hodin do vody a sem tam je propláchnete, plynatost bude pryč a vy si můžete bez starostí vychutnat svou denní dávku zdravé čočky či hrachu. Další vychytávka na plynatost je saturejka, tu přidejte jako koření při vaření. Luštěninu můžete před samotným jídlem zamrazit